2017 yılında düzenlenen Independent Horror Movie Awards’ta En İyi Kadın Oyuncu, Los Angeles Film Awards’ta En İyi Gerilim Filmi ve Kadın Oyuncu Ödüllerini kazanan The Crossbreed’in yönetmen koltuğunda, 2006 yapımı Araf ve 2010 yapımı Cehennem 3D adlı korku filmlerinin de yönetmenliğini yapan Biray Dalkıran bulunuyor.
2006 yapımı ilk yerli korku filmi olan Araf’ta kürtaj konusunu işleyen Dalkıran, üçüncü korku filminde de bu geleneğini sürdürüyor. Filmin konusunu gazeteci bir çift olan Amy ve John’un, Amy’nin beklenmedik hamileliği ve aldığı kürtaj kararı sonrasında değişen hayatları oluşturuyor. Evlilik dışı ilişkilerinden hamile kalmış olan Amy, doktor kontrolü sırasında ikizleri olacağını öğreniyor ve bunun üzerine yasal olmayan bir şekilde kürtaj olmaya karar veriyor. Sevgilisi John’dan habersizce kürtaj yaptıran Amy ile sevgilisi; gazetedeki patronlarının verdiği bir dosyayı araştırmak üzere Lilith ve Şeytan efsaneleriyle ünlenen bir köye doğru yola çıkıyorlar. Bu köyün kadınlarının da ikiz bebekler doğurduğu gerçeğiyle yüzleşen Amy ile ateist sevgilisi John, kendilerini tuhaf olayların içerisinde buluyorlar.
Ülkemizde Melez adıyla gösterime giren filmin oyuncularının performansları oldukça yapay ve başarısız. Görsel efektler yetersiz olmasının yanı sıra suni olarak göze çarpıyor ve izleyicileri sahneden dolayısıyla da filmden uzaklaştırıyor. Yurtdışında çekilen, olanakları yüksek olması beklenen bir filmdeki bu başarısızlıklar, izleyiciler açısından büyük bir hayal kırıklığına dönüşüyor. Filmin senaryosunda fazlaca boşluk, çelişki ve tutarsızlık bulunmasının yanı sıra, karakterler arası diyaloglarda da fazlaca sorun göze çarpıyor. Tekrar çekim sahnelerle yeniden oluşturulmaya, izleyiciye farklı gözle sunulmaya çalışılan sahneler de hedefini tutturamayarak başarısızlıkla sonuçlanmış.
Filmdeki en büyük sorun ise yönetmenin ikinci kez merkezine aldığı konu yani kürtaj. 29 Haziran 2018 tarihinde gösterime girecek olan, Dalkıran’ın dördüncü yerli korku filmi olacak olan Araf 2’nin de kürtaj ve bebek konusunu işlediği düşünüldüğünde yönetmenin, kadın bedeni ve kadına bakışının ideolojik sorunlarla dolu olduğu göze çarpıyor. Özellikle de kürtaj uygulamasına ait sahnelerin flashbacklerle tekrar tekrar verilmesi, seyircilerin bu uygulamaya defalarca maruz kalmasına neden oluyor.
Melez’de ismi konulmasa da merkeze alınan diğer bir nokta ise kıyamet ve Deccâl. Filmde ana karakter Amy’nin elma yemesi, satanistlerin gerçekleştirdiği ayin, yaşanan güneş tutulması ve Şeytan’ın oğlunun yeni dünya düzenini kuracak olması detayları üzerinden Deccâl ismi kullanılmamasına rağmen, Deccâl kavramı da ele alınıyor. Türk korku sinemasında Deccâl konusu Deccâl (2015), Alamet-i Kıyamet (2016) ve Deccâl 2 (2017) filmlerinde elmadan güneş tutulmasına satanist ayinden cin melezi bebeklere değin benzer unsurlar kullanılarak halihazırda işlenmişti.
Sonuç olarak The Crossbreed, ülkemizdeki adıyla Melez yurtdışında çekildiği ve adını aldığı ödüllerle duyurduğu için, izlenildiğinde seyircilerde hayal kırıklığı yaratacak, türün 2018 yılındaki dördüncü yapımı olarak Türk korku filmleri arasındaki yerini alıyor.
KÜNYE / IMDB: 2,4
Yönetmen: Biray Dalkıran
Senaryo: Biray Dalkıran, Şafak Güçlü
Oyuncular: Angela Durazo (Amy), Nathan Schellerup (John), Malinda Farrington (Maria), Danny Winn (Paul), Katy Bentz (Rose), Sofia Domingues (Lisa), Kristine Hayworth (Hemşire), Krystal Tini (Genç Maria), Chad Ayers (Stephen), Marqus Bobesich (Dave), Lou Cariffe (William), Mignon Farmani (Barbara), Shaina Schmid (Genç Amy), Lidia Pryor (Hasta), Rina Johnson (Helen)
Görüntü Yönetmeni: Peter Lugo
Ülke: ABD