Gürbüz Prodüksiyon yapımcılığında çekilen Kabus filminin yönetmen koltuğunda, bu yılın başında Cin Çeşmesi: Kafirun filmini de çeken Tuncer Gürbüz bulunuyor. Her yönetmenlik deneyimiyle kendisini biraz daha geliştirmesini beklediğimiz Gürbüz, Morg (2016) ile başladığı süreçte üçüncü yönetmenlik deneyiminin ağırlığı altında eziliyor.
Filmin konusunu Özge’nin gördüğü kâbus ve halüsinasyonlar oluşturuyor. Küçük yaşta önce babasını kaybeden Özge, üvey babasının tacizlerinden sonra annesini de kaybedince, annesi ve şiddete maruz kalmış kadınlar yararına bir resim sergisi açmak istemektedir. Sürekli siyah resimler çizen Özge’nin durgunluğu ev arkadaşı Funda ve sevgilisi Sami’yi düşündürür. Yaşadığı tacizlerden bu yana kabuslar ve halüsinasyonlar yaşayan Özge’nin davranış bozuklukları serginin açılışının yaklaşmasıyla artmaya başlar.
Box Office ya da diğer web sitelerine baktığınızda okuyacağınız filmin konusu ciddi anlamda sorun. Zira filmin sonunda yapılacak minik twistin yeterli olacağı düşünülerek filmin sinopsisinin tamamı filmin konusu olarak yazılmış. Dolayısıyla filmi izlerken şaşırmanız ya da korkmanız gereken yerlerde bu tepkileri verme ihtimaliniz tamamen yok oluyor. Türk korku filmlerinin basına film özeti olarak gönderdikleri sinopsisler maalesef seyircilerin filmin akışına kapılmalarının önünü tıkayan en büyük hatalardan biri.
Filmin çekimleri, makyajları ve ses kurgusu önceki üç filme nazaran iyi olsa da oyunculuklar vasat olarak göze çarpıyor. Cin Çeşmesi: Kafirun filminde oyunculuğu biraz öne çıkmış olan, aynı zamanda iki filmin de senaryo yazarlığını yapan Mustafa Kaya, bu filmde maalesef diğer oyuncular arasından sıyrılamıyor. Oyuncuların başarısızlığının temelinde gereksiz dozda mimik ve jest kullanımları geliyor. Ayrıca karakterlerin kostüm ve makyajlarının fazla karakteristik olmaları sonucu (kim iyi kim kötü karakter fazlasıyla net) seyirciye filmdeki sırları çözme fırsatı bırakmamalarının da başarısızlıktaki payı yüksek.
Filmin senaryosu sıkıntılı. Filme korku ve gerilim katmak maksadıyla eklenmiş karakter, olay ya da unsurların filmin finalinde konuya dahil edilmeksizin ve açıklanmaksızın es geçilmesi ise senaryonun birçok sorun barındırmasına neden olmuş. Ters köşe bir senaryo için kıvranan filmin, twist denemeleri de başarısızlıkla sonuçlanmış. Senaryoda bulunan mantık hatalarının yanı sıra görüntü ile senaryonun istenildiği kıvamda denk düşememesi gibi sorunlar da bulunuyor. Örneğin karanlık karakterin bıçağı demirlere sürterek ilerlediği sahne ile kadın karakterin kuş kafesinde parmaklarını gezdirdiği sahne başarılı bir şekilde kurgulanamamış, dolayısıyla da görselleştirme sınıfta kalmış.
Kabus’ta, izleyicinin başarılı bulduğu birçok Türk korku filminden esintiyle karşılaşmak mümkün. Büyü (2004)’den Semum (2008)’a, Şeytan-ı Racim (2013)’den Musallat 2: Lanet (2011)’e değin adeta seyirciler tarafından başarılı bulunan diğer yapımlardaki sahnelerden bir puzzle gibi oluşturulan film, finalde de kamu spotuna benzer bir diyalogla son buluyor. Finaldeki mesaj iyi niyetli olarak değerlendirilebilecekken, maalesef filmin hikâyesi içerisinde buna yeterince değinilmemesi hatta tam tersi şekilde görüntülerin seyircilerin karşısına çıkması nedeniyle bu yaklaşım da yetersiz kalıyor.
Morg gibi başarısız bir yapımdan sonra Cin Çeşmesi: Kafirun ile biraz yenilikçilik hissettiğimiz Gürbüz, bu filmle maalesef yenilikçiliği de arka planda tutarak, geriye gidiyor.
Sonuç olarak Kabus, finalinde yer alan kamu spotu benzeri diyaloğuna rağmen, başarısız yerli korku filmleri arasındaki yerini hızla alıyor.
KÜNYE / IMDB: 5,7
Yönetmen: Tuncer Gürbüz
Senaryo: Mustafa Kaya
Yapımcı: Tarık Karakulak
Oyuncular: Mustafa Kaya, Gülfer Sarıgül, Esra Öztop, Sinem Kayaoğlu, Sahra Kaya, Can Şakar
Müzik: Gürkan Çakıcı
Görüntü Yönetmeni: Kadir Yücel
1 Yorum
korku filmlerinde ne yazık ki bı başarı saglayamıyoruz
Yoruma Kapalı.