Sinemada, hayatlarını belli bir takım suçlarla idare eden ve işledikleri suçlarla toplum içerisinde yükselen aileler çokça işlenmiştir. Bunun en bilindik örneği şüphesiz Corleone ailesine odaklanan Godfather serisidir. Filmlerde görünür olan diğer suç aileleri ne yazık ki Corleone’ler kadar tanınır olamasa da sinema içerisinde kendilerine bir yer edindiklerini ve edindikleri bu yerle suç filmleri içerisinde “suç aileleri” olarak adlandırılabilecek alt bir dalı oluşturduklarını söylemek mümkün olacaktır.
Başka Sinema’nın düzenlemiş olduğu Başka Bir Ocak çevrimiçi gösterimlerinde yer alan Jeanette Nordahl tarafından yönetilen Wildland (2020) filminin de suç aileleri kategorisine girdiği söylenebilir. Söylenebilir kelimesini kullanıyorum çünkü film boyunca gerçekleştirdikleri suçlarla başarı elde eden, yükseliş gösteren bir aile izlemiyoruz tam tersine işledikleri suçlarla, batışlarına ve aile kavramının çöküşüne tanık oluyoruz ki durum böyle olunca Wildland’in diğer suç aileleri üzerine odaklanan filmlerin aksine bir tezatlık içerdiğini söylemek mümkün oluyor. Ancak bu sözde farklılık akla 2016’da başlayan ve hale devam eden Animal Kingdom (2016- ) dizisi geldiğinde son buluyor. Animal Kingdom dizisinde, annesinin vefatı sonucu bir başına kalan oğlanın, anneannesi ve onunla birlikte yaşayan amcalarının yanına yerleşmesiyle suç dünyasıyla tanışması konu edilirken Wildland’de; annesinin vefatı sonucu tek başına kalan kızın, teyzesi ve kuzenlerinin yanına yerleşmesi ve suç dünyasıyla tanışması konu ediliyor. Suç ailesine yeni katılan aile ferdinin cinsiyeti hariç hemen hemen her şey birbiriyle benzeşiyor. O yüzden film, kendini uyarlama olarak sunmasa dahi bariz bir şekilde Animal Kingdom dizisinden esinleniyor. Evet, filmin anlatısı dizideki kadar sert değil ve dizide olduğu gibi onlarca olay işlenmiyor ama olay akışı ve karakterlerin içinde bulundukları durumlar hayli benzeşiyor. Bu açıdan film ne yazık ki dizinin kötü bir uyarlamasına dönüşüyor.
Filmde gerçekleşen suçlarla birlikle aile kavramı da çöküyor. Fertlerin birbirlerine duydukları güven ortadan kalkarken, kişiler kendileri haricindeki herkesten kuşku duymaya başlıyor ve kaçınılmaz son kendini hazırlıyor.
KÜNYE / IMDB: 6,2
Yönetmen: Jeannette Nordahl
Senaryo: Ingeborg Topsoe
Oyuncular: Sandra Guldberg Kampp (Ida), Sidse Babett Knudsen (Bodil), Joachim Fjelstrup (Jonas), Elliott Crosset Hove (David), Besir Zeciri (Mads)
Müzik: Puce Mary
Görüntü Yönetmeni: David Gallego
Kurgu: Michael Aaglund
Ülke: Danimarka